Met de grootse opening van Hanos Maastricht werd een belangrijk nieuw culinair baken toegevoegd aan het zuiden van Nederland. Maar hun ambitie reikt verder dan alleen de Nederlandse markt. Hanos wilde ook de Waalse horeca, met name uit Luik, laten kennismaken met hun unieke totaalaanbod. En daar kwamen wij in beeld.
Van Maastricht naar Luik: een grensverleggende boodschap
Voor de opening van de nieuwste Hanos-vestiging werd ons gevraagd een opvallende en doelgerichte Out of Home campagne te ontwikkelen.
De uitdaging? Een Franstalig, Belgisch horecapubliek aanspreken op hun eigen terrein, met een heldere boodschap: ontdek Hanos Maastricht.
Onze strategie richtte zich op zichtbaarheid én relevantie. We kozen bewust voor abri’s, strategisch geplaatste bushokjes in hartje Luik om zo maximale impact te genereren bij horecaondernemers, chefs en inkopers die zich dagelijks door de stad verplaatsen. De creatives legden de nadruk op beleving, kwaliteit en de nabijheid van Hanos Maastricht als dé plek voor de Waalse horecaprofessional.
Lokaal gevoel, internationale allure
De campagnebeelden combineerden herkenbare visuele elementen met een heldere call-to-action: bezoek Hanos Maastricht voor inspiratie, vakmanschap en een breed assortiment. Met een tone of voice die zowel professioneel als uitnodigend was, met oog voor de cultuur en verwachtingen van de Waalse markt.
Het resultaat? Zichtbaarheid die smaakt naar meer
De campagne viel op. Niet alleen door het stijlvolle ontwerp en de sterke positionering van Hanos als internationale speler, maar vooral door de gerichte benadering van een nieuwe doelgroep. De strategische keuze om in Luik campagne te voeren heeft bijgedragen aan een geslaagde opening en een stevige start in de regio.
We zijn trots op het vertrouwen van Hanos en kijken terug op een samenwerking waarin creativiteit, strategie en cross-border denken samenkwamen.

De smaak te pakken? Wij ook.

