blogpost-billboardad

Hoe ontwerp je een succesvolle billboardadvertentie?

Een geslaagd design maken voor een advertentie in een magazine of voor een Facebookbanner? Het verschilt wel wat van mekaar. Ook de opmaak voor een grootformaat buitenreclame is aan enkele regeltjes gebonden.

Minimum contactmoment

De tijd die een pendelaar of passant heeft om een billboardadvertentie te absorberen is erg kort. Daarom is het belangrijk dat de combinatie beeld en tekst die in je ontwerp zitten, minimalistisch maar toch ultrakrachtig zijn. Kill your darlings. Website, telefoonnummer, openingsuren, kortingspercentages. Alles kan, maar heus niet op één billboard.

Colruyt heeft het goed begrepen. “Altijd prijs. De laagste.”

Less is more

Een gulden regel om te scoren met je billboard is om met maximum 6 tot 8 woorden tekst te werken voor een Out-Of-Home (OOH) advertentie. Ook het beeld mag niet verstrooien en liefst een versterking zijn van de tekstboodschap. Creëer emotie, zorg voor beelden die ‘spreken’ en je branding ondersteunen. De tone-of-voice, het gebruik van woorden en van afbeeldingen moeten aansluiten bij je huisstijl.

  • Op 2 tot 3 seconden moet je boodschap binnenkomen
  • Gebruik grote letters van minimaal 50 centimeter hoog
  • Schreefloze lettertypes verbeteren de leesbaarheid
  • Trigger met beelden
  • Je logo moet duidelijk zijn
  • Schrijf geen heel krantenartikel!

Een campagnecheck nodig? Onze billboardspecialisten snellen te hulp!
info@reclamequintens.be

Deel deze post

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email